În ultimii ani, tot mai multi proprietari de autoturisme întâmpină probleme la vanzarea acestora.
Vânzătorul autoturismului, după perfectarea contractului de vânzare-cumpărare își scoate autoturismul din evidențele Direcției Fiscale a localității de domiciliu, urmând ca, cumpărătorul să se ocupe de transcrierea dreptului de proprietate asupra autovehiculului pe numele său în calitate de proprietar. Avocat radiere auto Timișoara.
Aici este momentul în care apar durerile de cap pentru vânzător întrucât noul proprietar nu radiază autoturismul de pe numele vechiului proprietar. De cele mai multe ori vânzătorul află de această situație în momentul când încep să curgă amenzile pe numele său întrucât autoturismul a fost surprins în trafic circulând fără rovinietă.
Acum este momentul în care este nevoie să apelți la un avocat pentru ca acesta să formuleze o cerere de chemare în judecată împotriva cumpărătorului autoturismului, urmând a solicita instanței:
-obligarea cumpărătorului să solicite autorităților competente transcrierea dreptului de proprietate asupra autovehiculului, pe numele său în calitate de proprietar, iar în caz de refuz hotărârea să țină loc de act pentru îndeplinirea acestor formalități;
-obligarea cumpărătorului la plata sumelor de bani reprezentând contravaloarea sancțiunii contravenționale achitate de vânzător pentru că autoturismul a fost surprins circulând fără rovinietă;
Acțiune radiere autoturism
În speță sunt relevante următoarele texte de lege:
Potrivit prevederilor art. 11 alin. 4 din OUG nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, în cazul transmiterii dreptului de proprietate asupra unui vehicul, noul proprietar este obligat să solicite autorității competente transcrierea transmiterii dreptului de proprietate, in termen de 30 de zile de la data dobandirii acestuia.
Art. 17 alin. 2 din același act normativ statueaza: radierea din evidentă a vehiculelor înregistrate, la trecerea acestora in proprietatea altor persoane, se face de către autoritatea care a efectuat înregistrarea, la cererea proprietarului.
Rezultă astfel că pârâtul, în calitate de proprietar al autoturismului, avea obligația de a cere radierea autoturismului de pe numele reclamantului și înscrierea acestuia pe numele său.
Acțiune radiere autoturism
Potrivit dispoziţiilor art. 24 din Ordinul nr. 1501 din 13 noiembrie 2006, privind procedura înmatriculării, înregistrării, radierii şi eliberarea autorizaţiei de circulaţie provizorie sau pentru probe a vehiculelor, (2) Proprietarii de vehicule înmatriculate sau înregistrate sunt obligaţi să solicite radierea din circulaţie în termen de 30 de zile de la data:
a) când vehiculul a fost dezmembrat, casat sau predat unei unităţi specializate, în vederea dezmembrării;
b) scoaterii definitive din România a vehiculului;
c) declarării furtului vehiculului;
d) trecerii vehiculului înregistrat în proprietatea altei persoane.
(4) Vehiculul pentru care poliţia rutieră a dispus radierea din circulaţie, potrivit legii, se radiază de la data comunicării măsurii.
(5) Radierea se comunică în termen de 30 de zile, de către autoritatea care a efectuat-o, organului fiscal competent al autorităţii administraţiei publice locale.
Conform prevederilor art. 25 din acelaşi Ordin, radierea se face pe baza depunerii certificatului de înmatriculare sau de înregistrare şi a plăcuţelor cu număr de înmatriculare ori de înregistrare, după caz, a cărţii de identitate a vehiculului (doar pentru vehiculele înmatriculate după 1 iulie 1993), a fişei de înmatriculare cu viza organului fiscal competent al autorităţii administraţiei publice locale, stabilită potrivit legii, ori a certificatului de atestare fiscală, precum şi a documentelor care atestă faptul că a intervenit una dintre situaţiile prevăzute la art. 24 alin. (1) – (4).
Citește și articolul referitor la 10 lucruri de știut când vrei să ataci în instanță amenda radar